جواد ترک لادانی

شخصی

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان

پیامبر(ص)از چشم بزرگان غرب

پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۵۶ ق.ظ

 

پیامبر(ص) از چشم بزرگان غرب در

گزارش الاتحاد: او معجزه شرق بود

و سرشار از صفات پسندیده

قطعا هیات تحریریه مجله «‌شارلی ابدو» مطالبی را که لامارتین نویسنده مشهور فرانسوی درباره پیامبر ما گفته است نخوانده اند. این متفکر بزرگ در کتاب خود درباره تاریخ ترکیه می گوید: «اگر قرار باشد نبوغ انسان ها را با هم مقایسه کنیم چه کسی جرات می کند یکی از بزرگان تاریخ را با محمد (ص) مقایسه کند؟ این مشاهیر دنیا هستند که سلاح می سازند یا قوانین می نویسند و امپراتوری ها بنا می کنند. اما این مرد نه ارتشی داشت و نه قوانینی نوشت و نه امپراتوری ها ساخت بلکه میلیون ها انسان را هدایت کرد. او ادیان و افکار و باورهای پوسیده را کنار زد و در زندگی اش تنها یک هدف داشت و آن ایمان به وحدانیت خداوند بود. محمد؛ خطیب، پیامبر، شارع، مجاهد،‌ موسس مذهبی بود که به عبادت خداوند و ترک بت ها می خواند».

همچنین قطعا نویسندگان «شارلی ابدو» قصیده ای را که ویکتور هوگو درباره پیامبر سروده و او را ستایش کرده است، نخوانده اند. این نویسنده شهیر فرانسوی در قصیده ای که برای محمد (ص) سرود نسبت به او ابراز محبت زیادی کرد. قطعا آنها سخنان گوته فیلسوف آلمانی (1749-1832) را هم نخوانده اند که می گوید: «‌باید به محمد (ص) به عنوان یک پیامبر نگریست نه یک شاعر. باید به قرآن به عنوان یک قانون الهی نگریست نه کتابی از سوی یک فرد».
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۶
javad tork

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی